Dni: 174

1200 SPOTKAŃ NA FRESH MARKET 2019-10-07

Konferencja Fresh Market, która odbyła się w tym roku w Polsce po raz XII, choć nie dorównuje rozmachem największym na świecie wydarzeniom w branży, jako jedyna organizowana jest w formule kupieckiego centrum handlu. Jej nadrzędnym celem jest umożliwienie producentom i dostawcom świeżych owoców, warzyw i kwiatów, a także firmom świadczących usługi dla rolnictwa, przeprowadzenia indywidualnych biznesowych rozmów z kupcami z sieci handlowych.

Cel ten podczas tegorocznej edycji Fresh Market został z sukcesem zrealizowany. Podczas konferencji 3 października w Ożarowie Mazowieckim, czyli jednego dnia i w jednym miejscu, producenci i dostawcy z Polski i świata odbyli ponad 1200 spotkań z przedstawicielami 20 krajowych, regionalnych i międzynarodowych sieci handlowych, zarządzających łącznie 15 166 sklepami. Dostawcy świeżych owoców, warzyw i kwiatów, prezentując twarzą w twarz swoją ofertę sieciom handlowym, zyskali wyjątkową możliwość nawiązania relacji biznesowych. Mogą one zaowocować korzystnymi kontraktami oraz umocnieniem pozycji w polskim i międzynarodowym handlu świeżymi produktami. Na tegorocznej konferencji były obecne sieci polskie: ARCHELAN, CARREFOUR, DINO, FRAC, MAKRO, NASZ SKLEP, PGS, PIOTR i PAWEŁ, STOKROTKA, ŻABKA. W konferencji uczestniczyły również: czeska BILLA, litewska MAXIMA, mołdowska LINELLA, ukraińskie sieci TAVRIA-V i VARUS, a także białoruskie ALMI, EVROOPT, GIPPO, SANTA, SPAR, i ALC. Szczególnie spotkania z sieciami z Ukrainy i Białorusi są szansą dla firm zaistnienia na dynamicznie rozwijających się rynkach.

Fresh Market to również przegląd innowacyjnych rozwiązań technologicznych, produkcyjnych
i marketingowych oraz trendów konsumenckich w globalnym biznesie
. Uczestnicy konferencji mogli m.in. zapoznać się z nowoczesnymi rozwiązaniami opakowaniowymi dla branży spożywczej, a ich producenci zaprezentować na firmowych stoiskach swoją ofertę. Organizacja przestrzeni wystawienniczej pozwalała na formalne i nieformalne spotkania przedstawicieli producentów owoców, warzyw, kwiatów, nasion oraz firm usługowych, w tym także specjalizujących się w imporcie i eksporcie, a tym samym wymiany informacji, poglądów i opinii oraz zyskania cennych kontaktów.

Podczas konferencji, jak co roku, odbyły się prelekcje i panele dyskusyjne na temat sytuacji na polskim
i światowym rynku warzyw i owoców, a także wyzwań i prognoz na kolejny sezon. Uczestniczyli w nich przedstawiciele największych stowarzyszeń w Polsce reprezentujących różne segmenty rynku. W panelu krajowym brali udział: Janusz Byliński (Prezes Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego Bronisze), Mirosław Łuska (Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej), Mirosław Maliszewski (Prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej), Wojciech Nowacki (Prezes Stowarzyszenia Polski Ziemniak), Witold Boguta (Prezes Krajowego Związku Producentów Owoców
i Warzyw). Dyskutanci rozmawiali o wyzwaniach stojących przed branżą, w tym zmianach klimatu, zaostrzającej się konkurencji oraz o relacjach między producentami, sieciami handlowymi i przetwórcami. Uczestnicy panelu o rynku zagranicznym, Arkadiusz Gaik (Prezes Stowarzyszenia „Unia Owocowa”), Janusz Andziak (Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki), Ireneusz Komorowsk (Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej), Marek Słowiński (redaktor portalu fresh-market.pl) skupili się na perspektywach eksportu polskich owoców i warzyw, zwłaszcza w kontekście przedłużającej się wojny handlowej z Rosją, a także konieczności znalezienia nowych rynków zbytu dla polskich produktów.

Podczas konferencji ogłoszono również uroczyście zwycięzcę konkursu „Fresh Market Award 2019”, promującego najbardziej innowacyjne produkty i usługi w bieżącym roku. Tytuł ten na XII edycji Fresh Market zdobyła firma HAZERA POLAND za pomidor malinowy klasy premium ROSAMUNDA o wyjątkowym smaku w typie coeur du boeuf, rekomendowanym do produkcji towarowej w warunkach szklarniowych. Atutem odmiany jest wyśmienity smak nawiązujący do pomidorów „z dawnych lat", unikalny kształt, intensywny połysk oraz głębokie żebrowanie.

Zaraz potem rozpoczął się Cocktail Dinner Party, na którym uczestnicy w nieformalnej atmosferze, przy dźwiękach fortepianu i rozkoszując się wspaniałym jedzeniem, kontynuowali rozmowy handlowe i nawiązywali kontakty w branży.

Organizatorzy starali się stworzyć jak najlepsze warunki uczestnikom po to, by skupili się wyłącznie na celu biznesowym. Wszyscy goście mogli korzystać z bufetu śniadaniowego oraz napojów gorących i zimnych. Zostali również zaproszeni na lunch. Podczas całej konferencji mogli liczyć na wsparcie Matchmakera, który pomagał w dotarciu do osób reprezentujących konkretną firmę i umówieniu spotkania.

Konferencja Fresh Market, dając możliwość zainicjowania współpracy pomiędzy producentami i eksporterami świeżych owoców, warzyw i kwiatów z sieciami handlowymi oraz przedsiębiorstwami świadczącymi usługi dla branży, przełoży się niewątpliwie na zwiększenie obrotów i zysków uczestników wydarzenia.

 

Sponsorzy: CARTON PACK, REDPACK PACKAGING MACHINERY oraz AKSUN.
Patroni medialni: Fructidor.com (MAIN MEDIA PARTNER), Eurofruit Magazine, Poland Fruits, PodOsłonami.pl, Warzywa i Owoce Miękkie, Sad Nowoczesny, Hasło Ogrodnicze, Warzywa, Miesięcznik Praktycznego Sadownictwa Sad, Truskawka, Malina, Jagody, warzywapolowe.pl. www.jagodnik.pl, www.warzywa.pl, www.sad24.pl, www.Ogrodinfo.pl

Partnerzy