SIECI HANDLOWE 2019
SIECI HANDLOWE, KTÓRE POTWIERDZIŁY SWÓJ UDZIAŁ W SPOTKANIACH FRESH MARKET 2019

ALMI
Jedna z wiodących sieci handlowych w Republice Białorusi. Obecnie obejmuje 39 punktów handlowych, w tym: 13 sklepów spożywczych i 25 supermarketów. Do obsługi własnej działalności firma używa swojego centrum logistycznego o powierzchni 10 151,4 m kw., znajdującego się w mieście Smalawiczy, w obwodzie mińskim. Pod koniec 2016 r. Unifood, białoruski właściciel sieci ALMI, przejął franczyzę holenderskiej sieci detalicznej SPAR International.

ARHELAN
Pierwszy market sieci powstał w Bielsku Podlaskim w 1995 roku. W następnych latach sukcesywnie otwierane były kolejne placówki na terenie woj. podlaskiego. W 2007 roku działalność handlowa sieci została poszerzona na woj. warmińsko-mazurskie, a w 2018 na woj. mazowieckie. Obecnie sieć Arhelan posiada 93 marketów w 52 miejscowościach. Sieć Arhelan to nie tylko markety spożywcze, ale również sklepy z Alkoholami Świata, oferujące herbatę w wielu wyszukanych smakach, duży wybór kaw na wagę oraz alkohole z różnych zakątków świata.

BILLA CZECHY
Jest częścią grupy REWE International AG. Na rynku czeskim działa od 1990 roku. Obroty firmy wynoszą 22,6 miliarda CZK, 215 sklepów i 6000 pracowników, dzięki czemu BILLA jest liderem na rynku supermarketów. Przy średniej powierzchni sprzedaży wynoszącej 900 m2 oferuje szeroki wybór produktów znanych i marek własnych. Duży nacisk kładziony jest na świeży asortyment, taki jak delikatesy, ciastka, owoce i warzywa, produkty mleczne, mięso i produkty schłodzone.

CARREFOUR
Carrefour rozpoczął działalność w Polsce w 1997 roku, otwierając swój pierwszy hipermarket w Łodzi. Obecnie pod szyldem Carrefour działa w Polsce niemal 900 sklepów w pięciu formatach: 89 hipermarketów, 150 supermarketów, niemal 600 sklepów osiedlowych oraz specjalistycznych. Carrefour jest właścicielem i zarządcą 45 centrów i pasaży handlowych skupionych w dużych i średnich miastach, centrów logistycznych i przeładunkowych oraz 43 sieci stacji paliw, jak też 5 magazynów centralnych obsługujących sieć logistyczną w Polsce. Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która powstała w 1959 roku w Annecy we Francji. Firma rozpoczęła międzynarodową ekspansję w 1973 roku wchodząc na kolejne rynki. Carrefour jest obecny w takich krajach jak Hiszpania, Włochy, Belgia, Rumunia, Brazylia, Argentyna, Chiny czy Tajwan.

DINO POLSKA
To najszybciej rozwijająca się sieć supermarketów proximity w Polsce. Obecnie liczy ponad 900 sklepów, zlokalizowanych głównie w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach wygodnie dostępnych dla klientów w województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim, śląskim, mazowieckim, zachodniopomorskim, świętokrzyskim, małopolskim i pomorskim.

EVROOPT
Evroopt, której właścicielem jest firma Evrotorg, to największa sieć handlowa na Białorusi. Pierwszy sklep tej marki powstał w 2005 roku w Mińsku. Obecnie sieć liczy 930 sklepów, co stanowi 41% udziału rynku w tym kraju. 10% ludności Białorusi codziennie robi zakupy w sklepach Evroopt. Kupcy z tej sieci handlowej, planują nawiązanie współpracy handlowej z dostawcami warzyw, roślin i kwiatów.

FRAC
Sieć sklepów spożywczo-przemysłowych, z dominującym polskim kapitałem. Działa od 1994 roku, kiedy to powstał pierwszy sklep - w Krośnie przy ul. Czajkowskiego. Priorytetami FRAC są jakość, świeżość i profesjonalna obsługa. Oferta sklepów ma zaspokoić najbardziej wyszukane potrzeby wszystkich konsumentów. Supermarkety marki zlokalizowane są na terenie województw: podkarpackiego, małopolskiego, mazowieckiego i śląskiego.

GIPPO
GIPPO zarządza 17 placówkami w formacie hipermarketów (9 sklepów) i supermarketów (8) zlokalizowanych w Mińsku, Homlu Mohylewie oraz Witebsku i nieustannie się rozwija. Jest właścicielem sieci Belmarket, liczącej 68 hipermarketów w 13 miastach Białorusi, jak również centrum handlowego „Momo” w Mińsku. Podstawą asortymentu sklepów są świeże, wysokiej jakości produkty.

INTERMARCHE
Franczyzowa sieć supermarketów spożywczych, działająca w ramach Grupy Muszkieterów – największego europejskiego zrzeszenia niezależnych przedsiębiorców. Do Grupy należą także supermarkety Bricomarché ‘dom i ogród’. W całej Polsce istnieje ponad 230 sklepów tej sieci i cały czas uruchamiane są nowe, zgodnie ze specyfiką rynku lokalnego.

LINELLA
Sieć sklepów założona w 2001 r. w Republice Mołdowy. Jest promotorem nowoczesnego handlu w tym kraju. Obejmuje 90 supermarketów na terenie całej Mołdowy. Zarządza centrum dystrybucyjnym zlokalizowanym w stolicy Kiszyniowie. Planuje otworzyć jeszcze 12 placówek do końca roku. Sieć poszukuje nowych dostawców świeżych owoców i warzyw.

MAKRO
Najnowocześniejsza, samoobsługowa hurtownia gastronomiczna i hurtownia artykułów biurowych dla przedsiębiorców i ludzi biznesu. MAKRO jest częścią METRO Group, jednego z największych na świecie koncernów handlowych. Klientom oferuje produkty najwyższej jakości po możliwie najniższych cenach. Pierwsza polska hala MAKRO powstała w 1994 roku w Warszawie. Dziś działa 29 placówek na terenie całej Polski.

MAXIMA GROUPE
Największa Litewska spółka kapitałowa w krajach bałtyckich, międzynarodowa firma działająca w pięciu krajach. Pod koniec 2018 r. grupa była operatorem 1059 sklepów, z czego 507 znajdowało się w Polsce (sklepy Aldik, Sano, Stokrotka), pozostałe znajdowały się na Litwie, Łotwie, Estonii, w Bułgarii. Grupa zarządza również sklepami franczyzowymi. W 2019 r. grupa planuje otworzyć łącznie od 120 do 140 nowych sklepów. Większość nowych placówek ruszy w Polsce, choć otwarcia planowane są również w krajach bałtyckich i Bułgarii.

NASZ SKLEP
Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep powstała w 2000 r. jako odpowiedź na działania wielkopowierzchniowej zagranicznej konkurencji. Działa w imieniu 3500 sklepów franczyzowych pod czterema brandami: Nasz Sklep, Delikatesy Premium Nasz Sklep, Delikatesy Sezam oraz Express. Swoim zasięgiem obejmuje 12 województw: lubelskie, małopolskie, łódzkie, podkarpackie, wielkopolskie, śląskie, świętokrzyskie, opolskie, dolnośląskie, mazowieckie, pomorskie, zachodniopomorskie. Nasz Sklep posiada także 45 sklepów własnych pod szyldami: Nasz Sklep, Delikatesy Sezam, Delikatesy Premium i Livio. Większość sklepów własnych działa na terenie województwa podkarpackiego. Pozostałe są zlokalizowane w województwach: lubelskim, śląskim oraz pomorskim. owe na terenie centralnej i południowo–wschodniej Polski.

PIOTR I PAWEŁ
Pierwszy sklep sieci powstał w 1990 roku z inicjatywy Eleonory Woś i jej synów Piotra i Pawła, przy ulicy Głogowskiej w Poznaniu. Obecnie Piotr i Paweł jest powszechnie znany w całej Polsce, ma swój sklep w każdym województwie i jest jedyną tak dużą polską siecią supermarketów. Sieć posiada obecnie 138 placówek. W 2016 roku otrzymała tytuł Marketu Roku w kategorii „Najlepsza oferta produktów świeżych”.

PGS
Polska Grupa Supermarketów obejmuje 600 sklepów samoobsługowych w Polsce zlokalizowanych w województwach mazowieckim, podlaskim, warmińsko-mazurskim, wielkopolskim, śląskim, kujawsko-pomorskim, pomorskim, łódzkim, lubelskim i małopolskim. Zrzesza niezależnych detalistów - polskie sieci lokalne. W styczniu 2013 roku, we współpracy z firmą ET Logistik, firma uruchomiła w podwarszawskim Pruszkowie magazyn centralny o powierzchni ponad 2500 m kw.
SANTA
Białoruska sieć Santa obejmuje sklepy pod znakami towarowymi Santa, Fish & Fish i Santa & Cash. W 2018 roku sieci SANTA i Rublovski połączyły się, tworząc sieć handlową pod nazwą SANTA. Obecnie posiada ona ponad 156 sklepów na Białorusi, przede wszystkim w regionie brzeskim. Główną działalnością SP Santa Impex Brest LLC jest handel hurtowy i detaliczny oraz spedycja (transport drogowy towarów, w tym międzynarodowy).

SPAR BIAŁORUŚ
Jedyna duża międzynarodowa sieć detaliczna obecna na Białorusi. Do 2020 r. SPAR obiecuje otworzyć 60 sklepów w Mińsku, Grodnie, Homlu, Brześciu i innych miastach.

SPAR Z OBWODU KALININGRADZKIEGO
Pierwszy sklep SPAR w Obwodzie Kaliningradzkim został otwarty w 2014 roku w Kaliningradzie. Obecnie sieć na tym terenie jest reprezentowana przez placówki w formatach SPAR, EUROSPAR, INTERSPAR i SPAR Gourmet. W Obwodzie Kaliningradzkim funkcjonuje ponad 40 placówek. W supermarketach prezentowane są towary najlepszych lokalnych dostawców i wybitnych europejskich producentów. Są to środki spożywcze, napoje, artykuły gospodarstwa domowego, produkty własnej produkcji.


Tavria-V
Tavria-V jest jedną z najpopularniejszych sieci handlowych na Ukrainie. Spółka ma w swoim posiadaniu ponad 90 supermarketów i hipermarketów. Każdego dnia ponad milion osób odwiedza obiekty handlowe należące do Tavria-V. Przedstawiciele sieci handlowej planują podczas Fresh Market 2019 nawiązać współpracę handlową z dostawcami warzyw i owoców.

VARUS
Pierwszy sklep sieci powstał w 2003 r. w Dnieprze na Ukrainie. Obecnie sieć obejmuje 65 supermarketów w 13 miastach Ukrainy m.in. Dniepra, Kijowa, Zaporoża. Współwłaściciel firmy Varus jest również właścicielem korporacji "Olvia", zajmującej się m.in. agrobiznesem - uprawą warzyw szklarniowych i sprzedażą ich pod marką "Smak lata".

ALC ,,VITALUR"
Została założona w 1995 roku, a obecnie zajmuje wiodącą pozycję w handlu detalicznym Białorusi. Obejmuje ponad 50 sklepów o różnych formatach. Firma współpracuje bezpośrednio z dostawcami z Hiszpanii, Holandii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Rosji, Islandii, Finlandii, Polski, Litwy, Łotwy, Chin, Turcji, Egiptu, Ameryki Południowej i Azji, dzięki czemu oferuje świeże owoce, warzywa i ryby w najlepszych cenach.

ŻABKA
Żabka to sieć małych i wygodnych sklepów, każdego dnia odpowiadająca na potrzeby milionów Klientów. Przez 21 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Ideą funkcjonowania sieci jest bliskość i wygoda Klientów, którzy w ponad 5,7 tys. placówkach mogą zrobić szybkie zakupy, skorzystać z bogatego pakietu usług czy zjeść szybką przekąskę na ciepło w kąciku gastronomicznym Żabka Café.