Dni do wydarzenia: 41

Fresh Market 2019

Spotkanie dostawców i kupców owoców,
warzyw i kwiatów
  • 200 firm z 17 krajów
  • spotkania biznesowe
  • zespół ekspertów
  • sieci handlowe
03 października 2019 Mazurkas Conference Centre,
Ożarów Mazowiecki

arrow_w03 pażdziernika 2019

SIECI HANDLOWE 2019

SIECI HANDLOWE, KTÓRE ZAPOWIEDZIAŁY UDZIAŁ W KONFERENCJI FRESH MARKET 2019

SIEĆ ALMI

Jedna z wiodących sieci handlowych w Republice Białorusi. Obecnie obejmuje 39 punktów handlowych, w tym: 13 sklepów spożywczych i  25 supermarketów.  Do obsługi własnej działalności firma używa swojego centrum logistycznego o powierzchni 10 151,4 m kw., znajdującego się w mieście Smalawiczy,  w obwodzie mińskim.  Pod koniec 2016 r. Unifood, białoruski właściciel sieci ALMI, przejął franczyzę holenderskiej sieci detalicznej SPAR International.  

SIEĆ ARCHELAN

Pierwszy market sieci powstał w Bielsku Podlaskim w 1995 roku. W  następnych latach sukcesywnie otwierane były kolejne placówki na terenie woj. podlaskiego. W 2007 roku działalność handlowa sieci została poszerzona na woj. warmińsko-mazurskie, a w 2018 na woj. mazowieckie.  Obecnie sieć Arhelan posiada 85 marketów w 48 miejscowościach. Sieć Arhelan to nie tylko markety spożywcze, ale również sklepy z Alkoholami Świata,  oferujące herbatę w wielu wyszukanych smakach, duży wybór kaw na wagę oraz alkohole z różnych zakątków świata.

SIEĆ AUCHAN
Grupa o zasięgu międzynarodowym. Pierwszy sklep Auchan w Polsce został otwarty w roku 1996, w Piasecznie pod Warszawą. Największy hipermarket, Auchan Wola w Warszawie, ma powierzchnię prawie 18 tys. m kw. Przez 20 lat działalności w Polsce sieć Auchan ugruntowała swoją pozycję i stała się marką bardzo dobrze ocenianą przez klientów. W roku 2014 Auchan i Metro sfinalizowały transakcję włączenia 57 hipermarketów Real do sieci Auchan. Obecnie sieć liczy 74 hipermarketów,  27 supermarkety i sklepy  (6 placówek).

SIEĆ CARREFOUR

Carrefour rozpoczął działalność w Polsce w 1997 roku, otwierając swój pierwszy hipermarket w Łodzi. Obecnie pod szyldem Carrefour działa w Polsce  niemal 900 sklepów w  pięciu formatach: 89 hipermarketów, 150 supermarketów, niemal 600 sklepów osiedlowych oraz specjalistycznych. Carrefour jest  właścicielem i zarządcą 45 centrów i pasaży handlowych skupionych w dużych i średnich miastach, centrów logistycznych i przeładunkowych  oraz 43 sieci stacji paliw, jak też 5 magazynów centralnych obsługujących sieć logistyczną w Polsce. Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która powstała w 1959 roku w Annecy we Francji. Firma rozpoczęła międzynarodową ekspansję w 1973 roku wchodząc na kolejne rynki. Carrefour jest obecny w takich krajach jak Hiszpania, Włochy, Belgia, Rumunia, Brazylia, Argentyna, Chiny czy Tajwan.

SIEĆ DINO POLSKA

To najszybciej rozwijająca się sieć supermarketów proximity w Polsce. Obecnie liczy  ponad 900 sklepów, zlokalizowanych   głównie w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach wygodnie dostępnych dla klientów w województwach:  wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim, śląskim, mazowieckim, zachodniopomorskim, świętokrzyskim, małopolskim i pomorskim.

EVROOPT
Evroopt, której właścicielem jest firma Evrotorg, to największa sieć handlowa na Białorusi. Pierwszy sklep tej marki powstał w 2005 roku w Mińsku. Obecnie sieć liczy  930 sklepów, co stanowi  41% udziału rynku w tym kraju. 10% ludności Białorusi codziennie robi zakupy w sklepach Evroopt. Kupcy z tej sieci handlowej, planują nawiązanie współpracy handlowej z dostawcami warzyw, roślin i kwiatów.

SIEĆ FRAC

Sieć sklepów spożywczo-przemysłowych, z dominującym polskim kapitałem. Działa od 1994 roku, kiedy to powstał pierwszy sklep - w Krośnie przy ul. Czajkowskiego. Priorytetami FRAC są jakość, świeżość i profesjonalna obsługa. Oferta sklepów ma zaspokoić najbardziej wyszukane potrzeby wszystkich konsumentów. Supermarkety marki zlokalizowane są  na terenie województw: podkarpackiego, małopolskiego, mazowieckiego i śląskiego.

GIPPO

GIPPO zarządza 17 placówkami w formacie hipermarketów (9 sklepów) i supermarketów (8) zlokalizowanych w Mińsku, Homlu Mohylewie oraz Witebsku  i nieustannie się rozwija. Jest właścicielem sieci Belmarket, liczącej 68 hipermarketów w 13 miastach Białorusi, jak również centrum handlowego „Momo” w Mińsku. Podstawą asortymentu sklepów są świeże, wysokiej jakości produkty.

SIEĆ INTERMARCHE

Franczyzowa sieć supermarketów spożywczych, działająca w ramach Grupy Muszkieterów – największego europejskiego zrzeszenia niezależnych przedsiębiorców. Do Grupy należą także supermarkety Bricomarché ‘dom i ogród’. W całej Polsce istnieje ponad 230 sklepów tej  sieci i cały czas uruchamiane są nowe, zgodnie ze specyfiką rynku lokalnego.

LINELLA

Sieć sklepów założona w 2001 r. w Republice Mołdowy. Jest promotorem nowoczesnego handlu w tym kraju. Obejmuje 90 supermarketów na terenie całej Mołdowy. Zarządza centrum dystrybucyjnym zlokalizowanym w stolicy Kiszyniowie. Planuje otworzyć jeszcze 12 placówek do końca roku. Sieć poszukuje nowych dostawców świeżych owoców i warzyw.

SIEĆ MAKRO

Najnowocześniejsza, samoobsługowa hurtownia gastronomiczna i hurtownia artykułów biurowych dla przedsiębiorców i ludzi biznesu. MAKRO jest częścią METRO Group, jednego z największych na świecie koncernów handlowych. Klientom oferuje  produkty najwyższej jakości po możliwie najniższych cenach. Pierwsza polska hala MAKRO powstała w 1994 roku w Warszawie. Dziś działa 29 placówek na terenie całej Polski.  

MAXIMA GROUPE

Największa Litewska spółka kapitałowa w krajach bałtyckich, międzynarodowa firma działająca w pięciu krajach. Pod koniec 2018 r. grupa była operatorem 1059 sklepów, z czego 507 znajdowało się w Polsce (sklepy Aldik, Sano, Stokrotka), pozostałe znajdowały się na Litwie, Łotwie, Estonii, w Bułgarii. Grupa zarządza również sklepami franczyzowymi. W 2019 r. grupa planuje otworzyć łącznie od 120 do 140 nowych sklepów. Większość nowych placówek ruszy w Polsce, choć otwarcia planowane są również w krajach bałtyckich i Bułgarii.

 

NASZ SKLEP

Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep powstała w 2000 r. jako odpowiedź na działania wielkopowierzchniowej zagranicznej konkurencji. Działa  w imieniu 3500 sklepów franczyzowych pod czterema brandami: Nasz Sklep, Delikatesy Premium Nasz Sklep, Delikatesy Sezam oraz Express. Swoim zasięgiem obejmuje 12 województw: lubelskie, małopolskie, łódzkie, podkarpackie, wielkopolskie, śląskie, świętokrzyskie, opolskie, dolnośląskie, mazowieckie, pomorskie, zachodniopomorskie.  Nasz Sklep posiada także 45 sklepów własnych pod szyldami: Nasz Sklep, Delikatesy Sezam, Delikatesy Premium i Livio. Większość sklepów własnych działa na terenie województwa podkarpackiego. Pozostałe są zlokalizowane w województwach: lubelskim, śląskim oraz pomorskim. owe na terenie centralnej i południowo–wschodniej Polski.

SIEĆ PIOTR I PAWEŁ

Pierwszy sklep sieci powstał w 1990 roku z inicjatywy Eleonory Woś i jej synów Piotra i Pawła, przy ulicy Głogowskiej w Poznaniu.  Obecnie Piotr i Paweł jest powszechnie znany w całej Polsce, ma swój sklep w każdym województwie i jest jedyną tak dużą polską siecią supermarketów. Sieć posiada obecnie 138 placówek. W 2016 roku otrzymała tytuł Marketu Roku w kategorii „Najlepsza oferta produktów świeżych”.

SIEĆ PGS

Polska Grupa Supermarketów  obejmuje 600 sklepów samoobsługowych w Polsce zlokalizowanych w województwach mazowieckim, podlaskim, warmińsko-mazurskim, wielkopolskim, śląskim, kujawsko-pomorskim, pomorskim, łódzkim, lubelskim i małopolskim. Zrzesza niezależnych detalistów - polskie sieci lokalne. W styczniu 2013 roku, we współpracy z firmą ET Logistik, firma uruchomiła  w podwarszawskim Pruszkowie magazyn centralny o powierzchni ponad 2500 m kw.

 

SIEĆ SANTA  

Białoruska sieć Santa obejmuje sklepy pod znakami towarowymi Santa, Fish & Fish i Santa & Cash.  W 2018 roku sieci SANTA i Rublovski połączyły się, tworząc sieć handlową pod nazwą SANTA. Obecnie posiada ona ponad 156 sklepów na Białorusi, przede wszystkim w regionie brzeskim. Główną działalnością SP Santa Impex Brest LLC jest handel hurtowy i detaliczny oraz  spedycja (transport drogowy towarów, w tym międzynarodowy).

 

SPS HANDEL

Polska firma zajmująca się od 1998 roku dystrybucją produktów spożywczych w całym kraju. Zaopatruje hurtownie, sieci handlowe oraz odbiorców detalicznych. Od początku swojej działalności jest również eksporterem do krajów Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych. Od 1998 roku SPS HANDEL S.A. zarządza też własną siecią sklepów zlokalizowanych w północno-wschodniej Polsce pod marką „PRIM Market”. Od 2012 r. jest również właścicielem sieci marketów PRIM na Mazowszu, Mazurach i Podlasiu.  
 

SPAR BIAŁORUŚ

Jedyna duża międzynarodowa sieć detaliczna obecna na Białorusi. Do 2020 r. SPAR obiecuje otworzyć 60 sklepów w Mińsku, Grodnie, Homlu, Brześciu i innych miastach.

SPAR Z OBWODU KALININGRADZKIEGO

Pierwszy sklep SPAR w Obwodzie Kaliningradzkim został otwarty w 2014 roku w Kaliningradzie. Obecnie sieć na tym terenie jest reprezentowana przez placówki w formatach SPAR, EUROSPAR, INTERSPAR i SPAR Gourmet.  W Obwodzie Kaliningradzkim funkcjonuje ponad 40 placówek. W supermarketach prezentowane są towary najlepszych lokalnych dostawców i wybitnych europejskich producentów. Są to środki spożywcze, napoje, artykuły gospodarstwa domowego, produkty własnej produkcji.

SIEĆ STOKROTKA
 
Polska sieć supermarketów i marketów spożywczo-przemysłowych. Stanowi część detaliczną Grupy Kapitałowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding S.A. z siedzibą w Warszawie. Przedsiębiorstwo powstało w 1994 roku w Lublinie. Pierwsza placówka detaliczna tej sieci rozpoczęła swoje funkcjonowanie w 1996 roku. Pod względem liczby sklepów Stokrotka należy do grona największych sieci detalicznych w Polsce. Liczy ponad 500 sklepów.

SIEĆ ALC ,,VITALUR"

Została założona w 1995 roku,  a obecnie zajmuje wiodącą pozycję w handlu detalicznym Białorusi. Obejmuje ponad 50 sklepów o różnych formatach. Firma współpracuje bezpośrednio z dostawcami z Hiszpanii, Holandii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Rosji, Islandii, Finlandii, Polski, Litwy, Łotwy, Chin, Turcji, Egiptu, Ameryki Południowej i Azji, dzięki czemu oferuje świeże owoce, warzywa i ryby w najlepszych cenach.  

GRUPA  VICTORIA 

To należąca do Dixy Group dynamicznie rozwijająca się firma handlowa z Rosji, która  działa  od 1993 roku. Do Grupy „Victoria” należą takie sieci sklepów, jak:  Kwartał, Dioszewo (dyskonty), a także supermarkety Victoria. Placówki znajdują się w Moskwie, Sankt-Petersburgu i Kaliningradzie.

ŻABKA

Żabka to sieć małych i wygodnych sklepów, każdego dnia odpowiadająca na potrzeby milionów Klientów. Przez 21 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Ideą funkcjonowania sieci jest bliskość i wygoda Klientów, którzy w ponad 5,7 tys. placówkach mogą zrobić szybkie zakupy, skorzystać z bogatego pakietu usług czy zjeść szybką przekąskę na ciepło w kąciku gastronomicznym Żabka Café.

 

Partnerzy