Lista sieci handlowych na Fresh Market 2022
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/biedronka_1.png)
Biedronka
Z ponad 3250 sklepami na terenie całego kraju, jesteśmy niekwestionowanym liderem handlu detalicznego żywnością w Polsce, oferując jakość, zróżnicowanie i innowacyjność produktów spożywczych.
www.biedronka.pl
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/almi-3_2.png)
AMAN (SERBIA)
Firma AMAN doo została założona w 1992 roku w Belgradzie. Obecnie jest wiodącą krajową siecią handlową w Belgradzie i drugą krajową siecią handlową w Serbii o najwyższym tempie wzrostu od momentu powstania. Aman posiada w Serbii 214 sklepów.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/aibe.png)
AIBE (LITWA)
AIBĖ, największy sojusz detalistów na Litwie i Łotwie pod względem liczby sklepów, zrzesza ponad 400 detalistów prowadzących sieć ponad 1400 sklepów na Litwie i Łotwie.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/379arhelan_1.jpg)
ARHELAN
Firma przeszła drogę od hurtowej sprzedaży produktów spożywczych, poprzez pierwszy market otwarty w Bielsku Podlaskim w 1995 roku, do ekspansji regionalnej poza województwo podlaskie. Pierwszy magazyn spożywczy mieścił się na powierzchni 100 m 2 , obecnie sklepy zajmują łącznie kilkadziesiąt tysięcy metrów kwadratowych powierzchni użytkowej. Obecnie sieć Polskich Sklepów Arhelan liczy 100 placówek, w których zatrudnionych jest ponad 1 500 pracowników. Jest w 65 miastach, głównie w województwie podlaskim, ale także w warmińsko-mazurskim (od 2007 r.), mazowieckim (od 2018 r.) i lubelskim (od 2019 r.).
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/auchan_1.jpg)
AUCHAN
Auchan od 55 lat jest zaangażowanym sprzedawcą detalicznym, którego aktualną ambicją jest sprostanie dzisiejszym konsumentom świadomym zakupów i zdrowia, z celem i chęcią wprowadzenia zmian w ich życiu! Auchan to detalista, który wybiera swoje produkty i producentów, zna swoich klientów i wie, że nie ma dwóch takich samych. Sprzedawca, który łączy zalety technologii cyfrowej i sklepów fizycznych, aby stworzyć spersonalizowane doświadczenie. Sprzedawca detaliczny, którego sklepy są miejscami lifestylowymi i handlowymi, oferując klientom przyjemne wrażenia.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/carrefour_1.jpg)
CARREFOUR
Carrefour rozpoczął swoją działalność w Polsce w 1997 roku. Obecnie pod nazwą sieci działa ponad 900 sklepów w 6 formatach. Wśród nich są: hipermarkety, supermarkety, hurtownie i dyskonty, sklepy ogólnospożywcze i specjalistyczne oraz e-sklep. Posiadamy również i zarządzamy centrami handlowymi i stacjami benzynowymi zlokalizowanymi w miastach i miasteczkach.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/chata-polska.png)
CHATA POLSKA
Jesteśmy silną firmą handlową, opartą w 100% na polskim kapitale, skupiającą wyłącznie polskich przedsiębiorców. Chata Polska to sieć sklepów ogólnospożywczych prężnie rozwijająca się od 1997 roku i obecna dziś na terenie siedmiu województw. Zgodnie ze strategią Blisko. Lokalnie. Naturalnie. specjalnością sklepów Chata Polska są polskie, lokalne produkty spożywcze oraz produkty regionalne – marka jest znana z ich najlepszego wyboru. Jest to nasz flagowy asortyment.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/dino.png)
DINO (POLSKA)
Dino to ogólnopolska sieć oraz wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Dino to także jedna z najszybciej rosnących sieci, pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży, na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/elecrec.png)
E.LECLERC (POLSKA)
E.Leclerc działa na polskim rynku od 1995 roku, kiedy to został otwarty pierwszy sklep pod szyldem marki, w Warszawie. Obecnie grupa składa się z 44 sklepów zlokalizowanych w 42 miastach w 15 województwach, które zatrudniają ponad 5 tys. pracowników. Do E.Leclerc należy również 17 sklepów internetowych. Dzięki połączeniu kilku formatów i szerokiej gamy produktów, zaspokajają zróżnicowane potrzeby klientów.
www.e.leclerc
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/intermarche1d_2.jpg)
INTERMARCHE
Jesteśmy franczyzową siecią supermarketów spożywczych, działającą w ramach Grupy Muszkieterów - największego europejskiego stowarzyszenia niezależnych przedsiębiorców. Grupa jest również właścicielem supermarketów „dom i ogród” Bricomarché. Otworzyliśmy już prawie 200 sklepów Intermarché w całej Polsce i nieustannie uruchamiamy nowe, kierując się specyfiką lokalnego rynku.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/linella.jpg)
LINELLA (MOŁDAWIA)
Sieć sklepów założona w 2001 r. w Republice Mołdowy. Jest promotorem nowoczesnego handlu w tym kraju. Obejmuje 90 supermarketów na terenie całej Mołdowy. Zarządza centrum dystrybucyjnym zlokalizowanym w stolicy Kiszyniowie. Planuje otworzyć jeszcze 12 placówek do końca roku. Sieć poszukuje nowych dostawców świeżych owoców i warzyw.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/jsc-gruste_1.jpg)
JSC GRUSTE (LITWA)
Historia JSC GRŪSTĖ rozpoczęła się w 1992 roku. Firmę założył Alfredas Vyniautas. Przedmiotem działalności spółki jest handel hurtowy i detaliczny artykułami spożywczymi i przemysłowymi, usługi żywienia zbiorowego. Firma realizuje swoje cele i rozszerza działalność, usługi, zwiększa liczbę pracowników oraz roczny wolumen sprzedaży. W ciągu 29 lat JSC GRŪSTĖ stała się nowoczesną firmą handlową. W chwili obecnej firma prowadzi 27 centrów handlowych w powiatach: Telsze, Plunge, Šiauliai, Kłajpeda, Kowno, Wilno. Firma zajmuje się handlem hurtowym, obsługując ponad 400 punktów detalicznych na Litwie. Oprócz tego JSC GRŪSTĖ prowadzi przetargi na zamówienia publiczne i obecnie współpracuje z ponad 300 instytucjami publicznymi.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/rohlik_1.jpg)
ROHLIK (CZECHY)
Rohlik jest wiodącym europejskim sprzedawcą e-grocery. Działa już w Czechach, na Węgrzech, w Austrii i Niemczech, a w 2022 r. w Rumunii, Włoszech i Hiszpanii zostanie wprowadzony pod marką Sezamo dla tych trzech krajów. Firma jest dynamiczna i dynamicznie się rozwija, a w 2021 roku pozyskała 290 mln euro, osiągając status jednorożca.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/maxima.png)
MAXIMA (LITWA)
Największa Litewska spółka kapitałowa w krajach bałtyckich, międzynarodowa firma działająca w pięciu krajach. Pod koniec 2018 r. grupa była operatorem 1059 sklepów, z czego 507 znajdowało się w Polsce (sklepy Aldik, Sano, Stokrotka), pozostałe znajdowały się na Litwie, Łotwie, Estonii, w Bułgarii. Grupa zarządza również sklepami franczyzowymi. W 2019 r. grupa planuje otworzyć łącznie od 120 do 140 nowych sklepów. Większość nowych placówek ruszy w Polsce, choć otwarcia planowane są również w krajach bałtyckich i Bułgarii.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/nasz-sklep_2.jpg)
NASZ SKLEP
Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep powstała w 2000r. i stanowiła odpowiedź na działania wielkopowierzchniowej zagranicznej konkurencji. Za największą siłę i atut sieci uważamy ludzi ją tworzących, właścicieli sklepów reprezentujących wyłącznie polski kapitał. W chwili obecnej sieć zrzesza ponad 4 350 sklepów franczyzowych pod czterema brandami: Nasz Sklep, Delikatesy Premium, Delikatesy Sezam oraz Nasz Sklep Express. Swoim zasięgiem obejmuje 13 województw: lubelskie, małopolskie, łódzkie, podkarpackie, wielkopolskie, śląskie, świętokrzyskie, opolskie, dolnośląskie, mazowieckie, pomorskie, warmińsko-mazurskie i zachodniopomorskie.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/profi.png)
PROFI (RUMUNIA)
Profi to nowoczesna rumuńska firma handlowa z największą ekspansją na terytorium i wciąż niezrównanym w naszym kraju tempem wzrostu. W maju 2019 roku stała się pierwszą siecią z ponad 1000 sklepów zlokalizowanych w prawie 500 miejscowościach we wszystkich powiatach i mieście Bukareszt, a w grudniu 2021 przekroczyła 1500 sklepów. Ekspansja trwa, co roku pojawiają się setki nowych sklepów. Mid Europa przejęła Profi od funduszu inwestycyjnego Enterprise Investors poprzez rekordową transakcję w rumuńskim detalu za kwotę 533 mln euro. Mid Europa ma wybitne doświadczenie w sektorze ochrony zdrowia i handlu detalicznego, posiadając m.in. renomowane centra medyczne Regina Maria w Rumunii oraz do niedawna sieć supermarketów Żabka z ponad 2600 sklepami w Polsce, którą rozwinęła. z ponad 500 sklepami rocznie.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/stokrotka_1.jpg)
STOKROTKA
Stokrotka to nowoczesna sieć handlowa o bogatych polskich tradycjach handlowych. Założona w 1994 roku w Lublinie, dziś posiada ponad 650 sklepów zlokalizowanych na osiedlach, minicentrach i galeriach handlowych w całej Polsce. Stokrotka prężnie się rozwija, otwierając rocznie ponad 100 sklepów w formatach dostosowanych do każdego klienta: Supermarket Stokrotka, Market, Optima i Express oraz sklep internetowy click&collect i jest sprawdzonym partnerem biznesowym dla franczyzobiorców. Firma posiada nowoczesne Centra Dystrybucyjne, własne zaplecze logistyczne oraz sieć magazynów regionalnych na terenie całej Polski.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/wasz-sklep-spar-sp.-z-o.o._1.jpg)
SPAR
SPAR to sieć sklepów osiedlowych prowadzonych przez polskich przedsiębiorców oferujących klientom wszystko, czego potrzebują do codziennych zakupów dla swojej rodziny. Obecnie pod naszym logo działa ponad 200 sklepów w Polsce.
TOPAZ (POLSKA)
Każdy nowy budowany i otwierany polski supermarket TOPAZ jest częścią marki, której sklepy odwiedza 1,5 mln klientów. Oferujemy ponad 35 000 produktów najwyższej jakości od około 600 producentów i dostawców z całej Polski. Warto również zaznaczyć, że w programie lojalnościowym z Karty Stałego Klienta w sklepie spożywczym TOPAZ – niezależnie od tego, czy znajduje się ona w Mińsku Mazowieckim, Siedlcach czy Sokołowie Podlaskim korzysta już ponad 350 tys. osób, z czego blisko 70% wszystkich właściciele używają go przynajmniej raz w tygodniu. Działamy w 116 polskich oddziałach.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/polo.png)
POLO MARKET
Firma rozpoczęła działalność w 1997 roku z 27 sklepami. Dziś to już ponad 280 nowoczesnych oddziałów w całej Polsce i ponad 2,5 mld obrotów netto rocznie. Sklepy POLOmarket odwiedza miesięcznie blisko 9 mln klientów. Obecnie POLOmarket zatrudnia 5500 osób
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/abka_1.jpg)
ŻABKA
Żabka to sieć małych i wygodnych sklepów, codziennie zaspokajająca potrzeby milionów klientów. Przez 23 lata obecności na polskim rynku firma ugruntowała swoją pozycję lidera w segmencie nowoczesnych udogodnień. Ideą działania sieci jest bliskość i wygoda dla klientów, którzy w ponad 8 tys. placówek mogą zrobić szybkie zakupy, skorzystać z bogatego pakietu usług lub zjeść szybką gorącą przekąskę serwowaną w ramach Kawiarni Żabka.
ATB - online
ATB, największa sieć handlowa na Ukrainie, powstała w 1993 roku w Dniepropietrowsku. W 1998 sieć została przeorganizowana na sklepy samoobsługowe. Obecnie sklepy ATB działają na zasadzie „softdiscounter” oferując około 3500 produktów.
Obecnie sieć ATB to ponad 900 sklepów w 200 ukraińskich miastach. To co wyróżnia sieć ATB to ceny niższe o 10-15 proc. od średnich cen w innych sklepach. Jednym z głównych celów firmy jest ciągły rozwój Marek Własnych. ATB ma doświadczenie w imporcie świeżych owoców i warzyw z takich krajów jak: Turcja, Egipt, Holandia, Polska, Hiszpania, Włochy, Chiny, Argentyna.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/varus.png)
VARUS (UKRAINA) - oline
Pierwszy sklep sieci powstał w 2003 r. w Dnieprze na Ukrainie. Obecnie sieć obejmuje 65 supermarketów w 13 miastach Ukrainy m.in. Dniepra, Kijowa, Zaporoża. Współwłaściciel firmy Varus jest również właścicielem korporacji "Olvia", zajmującej się m.in. agrobiznesem - uprawą warzyw szklarniowych i sprzedażą ich pod marką "Smak lata".
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/europ.jpg)
EVROOPT - online
Evroopt, której właścicielem jest firma Evrotorg, to największa sieć handlowa na Białorusi. Pierwszy sklep tej marki powstał w 2005 roku w Mińsku. Obecnie sieć liczy 930 sklepów, co stanowi 41% udziału rynku w tym kraju. 10% ludności Białorusi codziennie robi zakupy w sklepach Evroopt. Kupcy z tej sieci handlowej, planują nawiązanie współpracy handlowej z dostawcami warzyw, roślin i kwiatów.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/vitaliurlogo.jpg)
ALC ,,VITALUR" - online
Została założona w 1995 roku, a obecnie zajmuje wiodącą pozycję w handlu detalicznym Białorusi. Obejmuje ponad 95 sklepów o różnych formatach. Firma współpracuje bezpośrednio z dostawcami z Hiszpanii, Holandii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Rosji, Islandii, Finlandii, Polski, Litwy, Łotwy, Chin, Turcji, Egiptu, Ameryki Południowej i Azji, dzięki czemu oferuje świeże owoce, warzywa i ryby w najlepszych cenach.
![](https://www.freshmarket.com.pl/files/1308841816/novus.png)
NOVUS (UKRAINA) online
NOVUS to szybko rozwijająca się ogólnopolska sieć supermarketów, najbardziej dynamiczna i postępowa firma handlu detalicznego artykułami spożywczymi na Ukrainie. Istnieją trzy kierunki rozwoju biznesu NOVUS – sklepy, dystrybucja i import. W ten sposób firma rozkwita. Pierwszy supermarket NOVUS został otwarty w 2009 roku. Co roku sieć powiększa się o około 5 sklepów. NOVUS buduje większość z nich zamiast wynajmować. Dziś sieć NOVUS obejmuje ponad 40 nowoczesnych supermarketów. Całkowita powierzchnia handlowa NOVUS to ponad 113 000 mkw. NOVUS jest reprezentowany w obwodzie kijowskim i kijowskim, czerkaskim, mikołajowskim, tarnopolskim, rówieńskim i rówieńskim.